söndag 1 mars 2015

Dekadens med flamingos och afternoon tea

Jag har varit sjukskriven den här veckan och Peter har varit hemma och tagit hand om mig. Efter att ha tråkat på soffan i ett par dagar fick jag enorma cravings efter afternoon tea och tyckte att Peter kunde svänga ihop ett sådant, vilket han gjorde med glädje. Menyn var typiskt engelsk, med gurk och äggsmörgåsar, scones med clotted cream och sylt och Victoria sponge. Jolly Good!



Jag passade på att fota mina nya choklad/sopp-skålar som jag köpte häromdagen på Anthropologie med ett presentkort som jag fick av Peter i julklapp. De känns dekadenta och 1700-talsaktiga och jag tänker mig att Marie Antionette gärna skulle ha ätit hallonsoppa med champange från dem. Hoppas de får vara med på många tillställningar i framtiden!





4 kommentarer:

  1. Härligt att bli ordentligt ompysslad nar man är sjuk;-), hoppas att du är frisk nu:-D.
    Soppskålarma var ju jättefina, verkligen din stil. Antar att det kommer att bli mycket soppa framöver hos er nu:-).
    Kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu ska vi enbart äta soppa fram tills jul ;) Jag lovar att bjuda er på en stooooor gryta soppa när ni kommer! Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Visst är de fantastiska!?! Hoppas allt är bra med dig :D XXX

      Radera